Polityka prywatności
Informacje ogólne
Strona internetowa jest obsługiwana przez Stowarzyszenie Obywatelskie Dom Polski z siedzibą w Warszawie, wpisaną do rejestru stowarzyszeń prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000170310, NIP 5262781194, REGON 016032335 (dalej: „Stowarzyszenie”), adres: ul. ALEJA NIEPODLEGŁOŚCI 161/2, 02-555 WARSZAWA, zwane dalej: „Administratorem Danych Osobowych”, w skrócie „ADO”.
Zasady przetwarzania danych osobowych
Szanując prawo do prywatności osób, których dane zostały pozyskane przez Administratora w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, informujemy, że dane osobowe są przetwarzane zgodnie z krajowymi i europejskimi przepisami prawa oraz w warunkach zapewniających ich bezpieczeństwo.
Chcąc zapewnić transparentność realizowanych przez siebie procesów przetwarzania, Administrator przedstawia zasady ochrony danych osobowych, ustanowione na gruncie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „RODO”):
- Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, ale kontakt jest możliwy poprzez adres e-mail: biuro@dom-polski.org.pl .
- Dane osobowe przetwarzane są wyłącznie dla celów związanych z realizacją działalności prowadzonej przez ADO,
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych przez ADO jest:
- realizacja zawartych z klientami umów,
- wykonanie obowiązków ustawowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
- realizacja uzasadnionego interesu ADO,
- w przypadku udzielenia odrębnej zgody, na cele inne niż ww.
- Odbiorcami Twoich danych osobowych, a więc podmiotom którym ADO może przekazywać dane osobowe, mogą być:
- organy państwowe lub podmioty upoważnione do dostępu do danych w zakresie i celu określonym w przepisach szczególnych,
- podmioty świadczące na rzecz ADO usługi wspierające funkcjonowanie tj, dostawcy usług IT, podmioty pośredniczące w realizacji płatności, doradcy prawni – przy czym wymienione podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy powierzenia i wyłącznie zgodnie z poleceniami ADO,
- podmioty zewnętrzne na podstawie udzielonej zgody.
Dane osobowe nie są przekazywane do państwa trzeciego.
- Każdej osobie, której dane są przetwarzane w sytuacjach przewidzianych prawem przysługują następujące prawa:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
- prawo do sprostowania (poprawienia) swoich danych,
- prawo do usunięcia danych osobowych,
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- prawo do przenoszenia danych osobowych,
- prawo do sprzeciwu,
- prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych, przy czym cofnięcie nie ma wpływu na przetwarzanie przed terminem cofnięcia.
- Dane osobowe są przechowywane przez okres:
- zgodny z przepisami prawa,
- obowiązywania zgody, do momentu jej wycofania,
- niezbędny do realizacji prawnie uzasadnionego interesu ADO (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- W oparciu o przekazane dane osobowe ADO nie będzie podejmował zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości realizacji celów.
- Każdej osobie, której dane są przetwarzane w sytuacjach przewidzianych prawem przysługuje również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych: https://uodo.gov.pl/pl/skargi
Regulamin świadczenia usług na portalu dom-polski.org.pl
- Postanowienia wstępne
- Wydawcą serwisu internetowego dom-polski.org.pl (w dalszym tekście Regulaminu: „serwis”) Stowarzyszenie Obywatelskie Dom Polski z siedzibą w Warszawie, wpisaną do rejestru stowrzyszeń prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000170310, NIP 5262781194, REGON 016032335 (dalej: „Stowarzyszenie”), adres: ul. ALEJA NIEPODLEGŁOŚCI 161/2, 02-555 WARSZAWA. Serwis umieszczony jest w domenie dom-polski.org.pl pod adresem URL: http://www.dom-polski.org.pl.
- Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z serwisu:
- połączenie z siecią internet (przewodowe lub bezprzewodowe);
- przeglądarka internetowa umożliwiająca wywołanie i przeglądanie plików hipertekstowych (HTML) na ekranie komputera, smartfonu lub innego urządzenia elektronicznego;
- oprogramowanie umożliwiające czytanie plików PDF, mp3 oraz mp4.
- Usługi udostępniane w serwisie mogą mieć charakter nieodpłatny lub odpłatny – w formie płatnej subskrypcji. Korzystanie z konkretnych usług udostępnionych w serwisie może wymagać rejestracji użytkownika.
- W kontaktach z użytkownikami serwisu, Stowarzyszenie korzysta z urządzeń służących do porozumiewania się na odległości. Wykorzystywane przez Spółkę środki komunikacji, o ile nie wskazano inaczej, to e-mail: biuro@dom-polski.org.pl
- Zawartość i zasady korzystania z serwisu
- Celem serwisu jest umożliwienie użytkownikom dostępu do rozpowszechnianych w nim materiałów oraz dostępu do innych usług świadczonych elektronicznie.
- Wszelkie prawa do serwisu należą do Stowarzyszenia, zaś prawa do poszczególnych elementów jego zawartości (tj. tekstów, grafiki, zdjęć, oprogramowania i pozostałych elementów chronionych prawem) – do Stowarzyszenia lub do podmiotów, których materiały zgodnie z prawem są udostępniane przez Stowarzyszenie w serwisie. Serwis w całości, jak i poszczególne elementy jego zawartości, podlegają ochronie przewidzianej przepisami prawa, a w szczególności ustaw: ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 (tj. Dz. U. z 2006r. nr 90 poz. 631); ustawy o ochronie baz danych z dnia 27 lipca 2001 r. (Dz. U. z 2001 nr 128 poz. 1402); ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji z dnia 16 kwietnia 1993 r. (tj. Dz. U. z 2003 nr 153 poz.1503).
Korzystanie przez użytkowników z serwisu oraz z materiałów rozpowszechnianych w serwisie możliwe jest jedynie w ramach dozwolonego użytku przewidzianego przepisami ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy o ochronie baz danych. Każde inne wykorzystanie serwisu i poszczególnych elementów jego zawartości bez pisemnej zgody Stowarzyszenia lub bez pisemnej zgody innych uprawnionych jest zabronione. Oznacza to zakaz kopiowania, zwielokrotniania, dokonywania obrotu, rozpowszechniania w jakiejkolwiek formie serwisu i poszczególnych elementów jego zawartości. Informacje na temat możliwości uzyskania licencji na korzystanie z zamieszczonych w serwisie konkretnych materiałów chronionych prawem można uzyskać kierując zapytania na adres e-mail: biuro@dom-polski.org.pl.
- Subskrypcja
- Subskrybent jest uprawniony do dostępu do treści serwisu dom-polski.org.pl za pomocą maksymalnie 3 (trzech) różnych urządzeń z dostępem do Internetu. Udostępnienie subskrypcji osobom trzecim jest niedozwolone.
- Subskrybentem może być osoba fizyczna w wieku co najmniej 16 lat, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.
- Zawarcie umowy i realizacja zamówień następują po złożeniu przez Subskrybenta zamówienia z prawidłowymi i kompletnymi niezbędnymi danymi teleadresowymi oraz po dokonaniu płatności przelewem za pośrednictwem systemu Przelewy24 (które odbywają się na warunkach określonych przez administratora tego systemu – PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu).
- Zamówienia można składać 24 godziny na dobę, za wyjątkiem przerw technicznych i konserwacyjnych.
- Ceny usług oferowanych w ramach serwisu podano w kwocie brutto tj. z uwzględnieniem podatku od towarów i usług (VAT) w obowiązującej wysokości. Wiążąca dla stron umowy jest cena ujawniona przy usłudze w chwili złożenia zamówienia przez Subskrybenta dla wersji usługi zgodnej z jej opisem.
- Stowarzyszenie na życzenie Subskrybenta wystawi fakturę. Jeżeli faktura ma zostać wystawiona na osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje możliwość nabywania praw i obowiązków, należy podać nazwę podmiotu, adres, NIP oraz inne przewidziane przez obowiązujące przepisy dane niezbędne do wystawienia faktury. Dokonując zakupu w serwisie zamawiający wyraża zgodę na wystawienie faktury w formie elektronicznej (bez podpisu sprzedawcy).
- W przypadku, gdy po opłaceniu subskrypcji Stowarzyszenie nie umożliwi Subskrybentowi dostępu do treści w serwisie, Subskrybent zawiadamia o braku dostępu za pośrednictwem wiadomości elektronicznej na adres: biuro@dom-polski.org.pl. Jeżeli w ciągu 24 godzin w okresie między poniedziałkiem, godz. 9.00 a czwartkiem, godz. 16.00 lub w pozostałym czasie w ciągu 96 godzin po otrzymaniu takiego zawiadomienia Stowarzyszenie nie odblokuje dostępu, Subskrybent ma prawo odstąpić od umowy. Aby odstąpić od umowy, należy wysłać wiadomość e-mail na adres: biuro@dom-polski.org.pl i w jej treści zawrzeć oświadczenie o odstąpieniu z powodu niedostarczenia usługi. Wniesiona opłata zostanie zwrócona na rachunek osoby odstępującej od umowy.
- Wszelkie inne reklamacje dotyczące funkcjonowania serwisu winny być zgłaszane na adres e-mail: biuro@dom-polski.org.pl i powinny zawierać następujące dane: oznaczenie podmiotu składającego reklamację – imię i nazwisko lub nazwa; przedmiot reklamacji. Reklamacje będą rozpatrywane przez Stowarzyszenie – w przypadku konsumentów w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji, a w przypadku pozostałych podmiotów – w ciągu 30 dni roboczych od dnia otrzymania tak skonstruowanej reklamacji. Odpowiedź na reklamację zostanie przesłana na adres e-mail wskazany przez Subskrybenta.
- Konsument
Na potrzeby niniejszego regulaminu przez konsumenta rozumie się użytkownika będącego osobą fizyczną, zawierającego umowę niezwiązaną bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową. Postanowienia dotyczące konsumenta stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Dostęp do serwisu przez konsumenta przed upływem terminu odstąpienia od umowy.
Subskrybent będący konsumentem może uzyskać dostęp do wszystkich treści serwisu niezwłocznie po zaksięgowaniu płatności, o której mowa w pkt. III ust. 3, jeżeli złoży oświadczenie o rezygnacji z prawa do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny, przyjmując do wiadomości, że oznacza to utratę tego prawa (art. 38 ust. 1 pkt 13 ustawy o prawach konsumenta, Dz.U.2023.2759 t.j.).
- Informacja dla konsumentów o pozasądowych sposobach rozstrzygania sporów
- Stowarzyszenie informuje o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur regulowane są przez odrębne przepisy (np. ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, Dz.U.2001.4.25 ze zm.).
- Rozstrzyganie sporów na drodze pozasądowej możliwe jest również w drodze mediacji prowadzonej w formie negocjacji prowadzonych przed mediatorem. Skutkiem mediacji może być zawarcie ugody przed mediatorem, która odzwierciedlać będzie zawarte przez strony porozumienie.
- Informacja o ochronie danych osobowych
- Dane osobowe przekazywane przez użytkowników serwisu są przetwarzane przez Stowarzyszenie Obywatelskie Dom Polski z siedzibą w Warszawie, wpisaną do rejestru stowrzyszeń prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000170310, NIP 5262781194, REGON 016032335 (dalej: „Stowarzyszenie”), adres: ul. ALEJA NIEPODLEGŁOŚCI 161/2, 02-555 WARSZAWA.
- Podane w trakcie rejestracji lub dokonywania zakupu dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w celu realizacji umowy między Stowarzyszeniem a użytkownikiem oraz ewidencji sprzedaży.
- Użytkownik podaje dane osobowe w sposób dobrowolny, jednakże odmowa ich podania lub niepełne ich podanie może uniemożliwić Spółce realizację umowy lub usługi w należyty sposób.
- Użytkownik ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, może się także zwrócić o wykreślenie swoich danych z bazy przez Stowarzyszenie.
- Użytkownik ma m. in. prawo do żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych, czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia – jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem ustawy albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane. Powierzone dane osobowe są przechowywane i zabezpieczone zgodnie z zasadami określonymi w obowiązujących przepisach prawa.
- Szczegółowe informacje na temat zakresu i sposobu przetwarzania danych osobowych, prywatności, jak również o przysługujących uprawnieniach znajdują się w naszej Polityce prywatności pod adresem: https://dom-polski.org.pl/polityka-prywatnosci/ .
- Postanowienia końcowe
- Regulamin obowiązuje od chwili udostępnienia na stronie serwisu, tj. od dnia ….2024 r. Stowarzyszenie zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian do Regulaminu. Bez uszczerbku dla jakichkolwiek uprawnień przysługujących konsumentom na podstawie obowiązujących przepisów prawa, zmiany obowiązują po upływie 14 dni od chwili ich udostępnienia na stronie serwisu. W tym samym terminie zmieniona wersja regulaminu zostanie przesłana pocztą elektroniczną użytkownikom, którzy utworzyli konto użytkownika. Użytkownik, który nie zgadza się na zmianę Regulaminu, może poprzez usunięcie konta użytkownika wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi konta ze skutkiem natychmiastowym do czasu wejścia w życie zmian Regulaminu. Zmiana regulaminu nie wpływa na już zawarte i trwające umowy.
- Stowarzyszenie dołoży wszelkich starań w zakresie prawidłowego funkcjonowania serwisu i dostępnych w nim usług, nie ponosi jednak odpowiedzialności za zaistnienie przerw w funkcjonowaniu serwisu lub dostępnych w nim usług w przypadku zaistnienia problemów technicznych niezależnych od Spółki. Stowarzyszenie zastrzega sobie możliwość czasowego wyłączenia serwisu w całości lub w części w związku z przerwami technicznymi, a także wprowadzanie nowych rozwiązań funkcjonalnych, w szczególności podnoszących poziom bezpieczeństwa i jakości działania serwisu.
- Wszelkie pytania i uwagi dotyczące funkcjonowania serwisu winny być zgłaszane administratorowi na adres e-mail: biuro@dom-polski.org.pl.
- Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość oraz pouczenie o prawie odstąpienia od umowy zawartej na odległość stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, będący jego integralną częścią.
- Informacje o obowiązkach usługodawcy i uprawnieniach konsumenta związanych z obowiązkiem dostarczenia zgodniej z umową usługi lub treści cyfrowej, a także informacje związane z uprawnienia do odstąpienia od umowy stanowią Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu, będący jego integralną częścią.
DOKUMENTY DO POBRANIA
- Załącznik nr 1 do Regulaminu_Res Humana(odstapienie-wzor)
- Załącznik nr 2 do Regulaminu_Res Humana
Załącznik nr 1
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
–59) Adresat [w tym miejscu przedsiębiorca powinien wpisać nazwę przedsiębiorcy, pełny adres pocztowy oraz adres e-mail]
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów(*)
umowy dostawy następujących towarów(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących towarów(*)/o świad-
czenie następującej usługi(*)
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić.
Załącznik nr 2 do Regulaminu
I. Informacje o obowiązkach przedsiębiorcy (usługodawcy) związanych z dostarczaniem treści lub usługi cyfrowej konsumentom
1. Subskrybent będący konsumentem może uzyskać dostęp do wszystkich treści serwisu niezwłocznie po zaksięgowaniu płatności, o której mowa w pkt III. ust. 3, jeżeli złoży oświadczenie o rezygnacji z prawa do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny, przyjmując do wiadomości, że oznacza to utratę tego prawa (art. 38 ust. 1 pkt 13 ustawy o prawach konsumenta, Dz.U.2023.2759 t.j.). W przeciwnym razie dostęp do serwisu zostanie odblokowany po 14 dniach od zaksięgowania płatności.
2. Treść cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy treść cyfrowa lub środek, który pozwala na uzyskanie dostępu do treści cyfrowej lub pobranie treści cyfrowej, zostały udostępnione konsumentowi lub fizycznemu lub wirtualnemu urządzeniu, które konsument wybrał samodzielnie w tym celu, lub gdy konsument lub takie urządzenie, uzyskali do niej dostęp. Usługę cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy konsument lub fizyczne lub wirtualne urządzenie, które konsument wybrał samodzielnie w tym celu, uzyskali do niej dostęp.
3. Usługodawca zobowiązany jest do dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnej z umową. Treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są zgodne z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności ich:
a. opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji;
b. przydatność do szczególnego celu, do którego są potrzebne konsumentowi, o którym konsument powiadomił przedsiębiorcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który przedsiębiorca zaakceptował.
4. Ponadto treść cyfrowa lub usługa cyfrowa, aby mogły zostać uznane za zgodne z umową, muszą:
a. nadawać się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
b. występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter treści cyfrowej lub usługi cyfrowej oraz publiczne zapewnienia złożone przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jego imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że przedsiębiorca wykaże, że:
i. nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
ii. przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
iii. publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy;
c. być dostarczane z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać;
d. być zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione konsumentowi przez przedsiębiorcę przed zawarciem umowy.
5. Przedsiębiorca informuje konsumenta o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową oraz dostarcza je konsumentowi przez czas:
a. dostarczania treści cyfrowej lub usługi cyfrowej określony w umowie, na podstawie której dostarczanie następuje w sposób ciągły, lub
b. zasadnie oczekiwany przez konsumenta, uwzględniając rodzaj treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i cel, w jakim są wykorzystywane, oraz okoliczności i charakter umowy, jeżeli umowa przewiduje dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej jednorazowo lub częściami
6. Jeżeli konsument nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji dostarczonych przez przedsiębiorcę zgodnie z ust. 5 powyżej, przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli:
a. poinformował konsumenta o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania;
b. niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez przedsiębiorcę.
7. Przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową w zakresie, o którym mowa w ust. 4 lub 5 powyżej, jeżeli konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha treści cyfrowej lub usługi cyfrowej odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w ust. 4 lub 5, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.
8. W przypadku, gdy umowa przewiduje dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej w sposób ciągły, treść cyfrowa lub usługa cyfrowa muszą pozostawać zgodne z umową przez oznaczony w umowie czas ich dostarczania.
9. Treść cyfrową lub usługę cyfrową dostarcza się w najnowszej wersji dostępnej w chwili zawarcia umowy, chyba że strony postanowiły inaczej.
10. Ciężar dowodu dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej spoczywa na przedsiębiorcy.
II. Informacje o uprawnieniach konsumenta w przypadku niedostarczenia lub niezgodności z umową usługi cyfrowej lub treści cyfrowej
1. Jeżeli przedsiębiorca nie dostarczył treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, konsument wzywa go do ich dostarczenia. Jeżeli przedsiębiorca nie dostarczy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, konsument może odstąpić od umowy. Termin dostarczenia usługi i wykonania prawa odstąpienia od umowy wskazany został w pkt III ust. 7 Regulaminu.
2. Konsument może odstąpić od umowy bez wzywania do dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, jeżeli:
a. z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub
b. konsument i przedsiębiorca uzgodnili lub z okoliczności zawarcia umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej miał istotne znaczenie dla konsumenta, a przedsiębiorca nie dostarczył ich w tym terminie.
3. Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, konsument może żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową.
4. Przedsiębiorca może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy.
5. Przy ocenie nadmierności kosztów dla przedsiębiorcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową oraz wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową.
6. Przedsiębiorca doprowadza treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową ponosi przedsiębiorca.
7. Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
a. doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów stosownie do ust. 4 i 5 powyżej;
b. przedsiębiorca nie doprowadził treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową zgodnie z ust. 6 powyżej;
c. brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca próbował doprowadzić treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową;
d. brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z żądania doprowadzenia do zgodności z umową;
e. z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
8. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej niezgodnych z umową pozostaje do wartości treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową. Jeżeli umowa stanowi, że treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w częściach lub w sposób ciągły, przy obniżeniu ceny należy uwzględnić czas, w którym treść cyfrowa lub usługa cyfrowa pozostawały niezgodne z umową.
9. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest istotny.
10. Po odstąpieniu od umowy przedsiębiorca nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczonych przez przedsiębiorcę, z wyjątkiem treści, które:
a. są użyteczne wyłącznie w związku z treścią cyfrową lub usługą cyfrową, które stanowiły przedmiot umowy;
b. dotyczą wyłącznie aktywności konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, które stanowiły przedmiot umowy;
c. zostały połączone przez przedsiębiorcę z innymi danymi i nie mogą zostać rozłączone bez nadmiernych trudności;
d. zostały wytworzone przez konsumenta wspólnie z innymi konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać.
11. Przedsiębiorca udostępnia konsumentowi na jego żądanie i na swój koszt, w rozsądnym czasie oraz w powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego treści wytworzone lub dostarczone przez konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, inne niż dane osobowe, z wyjątkiem treści, o których mowa w ust. 10 lit. a.-c.
12. Przedsiębiorca może żądać zwrotu nośnika materialnego, na którym dostarczył treść cyfrową, w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy. Konsument zwraca nośnik niezwłocznie i na koszt przedsiębiorcy.
13. Przedsiębiorca nie jest uprawniony do żądania zapłaty za czas, w którym treść cyfrowa lub usługa cyfrowa były niezgodne z umową, nawet jeżeli przed odstąpieniem od umowy konsument z nich faktycznie korzystał.
14. Przedsiębiorca jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej treści lub usłudze cyfrowej niezgodnej z umową oraz treści cyfrowej lub usłudze cyfrowej, których obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od umowy.
15. Przedsiębiorca ma obowiązek dokonać zwrotu konsumentowi ceny należnej wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny.
16. Przedsiębiorca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami
III. Zmiana treści cyfrowej lub usługi cyfrowej w relacji z konsumentem
1. Przedsiębiorca może dokonać zmiany treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, która nie jest niezbędna do zachowania jej zgodności z umową, tylko jeżeli umowa tak stanowi i jedynie z uzasadnionych przyczyn w tej umowie wskazanych. Przedsiębiorca nie może jednak dokonać zmiany treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób jednorazowy. Zmiana taka nie może wiązać się z jakimikolwiek kosztami po stronie konsumenta, zaś przedsiębiorca ma obowiązek poinformować konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o dokonywanej zmianie.
2. Jeżeli zmiana, o której mowa w ust. 1 powyżej, istotnie i negatywnie wpływa na dostęp konsumenta do treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub korzystanie z nich, przedsiębiorca jest zobowiązany poinformować konsumenta z odpowiednim wyprzedzeniem na trwałym nośniku o właściwościach i terminie dokonania tej zmiany oraz prawie, o którym mowa w ust. 3 lub 4 poniżej.
3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2, konsument może wypowiedzieć umowę bez zachowania terminu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany, o której mowa w ust. 1, lub poinformowania o tej zmianie, jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana. Postanowienia pkt II ust. 10 – 16 niniejszego załącznika stosuje się odpowiednio.
4. Postanowień ust. 3 powyżej nie stosuje się, jeżeli przedsiębiorca zapewnił konsumentowi uprawnienie do zachowania, bez dodatkowych kosztów, treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową, w stanie niezmienionym.
IV. Uprawnienie konsumenta do odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa
1. Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2023 poz. 2759 z późn. zm.). Konsument może odstąpić od umowy składając stosowne oświadczenie na piśmie – formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ww. ustawy.
2. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie może zostać złożone listownie na adres Spółki: ul. Marszałkowska 115 lok. 369A, 00-102 Warszawa lub pocztą elektroniczną na adres kontakt@reshumana.pl
3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
1) dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności – od objęcia rzeczy w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
a) obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części,
b) polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy;
2) dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
4. Zwrot rzeczy do sprzedawcy powinien nastąpić niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od momentu odstąpienia od umowy.
5. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
6. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
7. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w sytuacjach opisanych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2020.287 z późn. zm.), w tym w odniesieniu do umów:
a) o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
b) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
c) w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
d) w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
e) w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
f) w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;
g) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
h) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów;
i) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
j) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
k) zawartej w drodze aukcji publicznej;
l) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
m) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta;
n) o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których konsument wyraźnie zażądał od przedsiębiorcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta.